My collection

Mar 24, 2015

The destiny 3: The real you


Handphone Kyoko memekik dan membuat Kyoko terjaga dari tidurnya. Dengan keadaan  separuh tidur dan mata yang masih tertutp, Kyoko mencapai handphone nya yang diletakkan di tepi bantalnya. "Hello" Jawab Kyoko lemah.

"Hoi, mana kau?" Pekik May. Kyoko terus membuka matanya luas dan meneliti nama yang terpapar di skrin handphone nya. "Aku di rumah lah, di mana lagi. Kau awal-awal pagi dah kecoh kenapa?" Kyoko menghembus nafas panjang. Ini lah kelemahan terbesar May, dia langsung tidak pandai nak mengawal emosi nya. Malah tertulis satu muka dia bila dia tidak puas hati dengan seseorang.

"Bila kau nak hantar laporan kau? Last hantar pukul 12 petang ini. Aku dah di kolej sekarang, cepat datang aku tunggu kau." Jawab May. "Eh...bukan kita hantar hari Rabu ke?" Soal Kyoko. Mula berasa cemas. "Hari ini lah hari Rabu, kau masih ngigau ke? Cepat datang!" Pekik May lalu meletakkan telefon.

Cepat-cepat Kyoko menelit tarikh dan masa yang terpapar di Skrin depan handphone nya. Membulat mata Kyoko. '10:15AM, wed, 25March' Tarikh akhir untuk hantar laporan nenek sihir! Bergegas Kyoko bangun dari katil untuk bersiap. Kyoko memberus gigi dan mencuci mukanya lalu mencapai sepasang seluar jean dan baju-T dari almari. Tiada masa nak pilih-pilih.

Kyoko mengepitkan fail yang mengandungi laporan nya yang siap dicetak dan berlari dengan sekuat hatiny ke stesen bas. Malah dia langsung tidak memperdulikan orang di tepi jalan memandang nya. Dalam dua tiga minggu ini, Kyoko asik berlari saja. Tak lama lagi pasti bandannya langsing.

Sampai saja di stesen penghentian di kolej, Kyoko sekali lagi menelit jam handphone nya.11 AM. Tanpa melengahkan masa, Kyoko sambung lagi lari menuju ke falkulti school of business management. Sebelum itu sudah pasti Kyoko perlu melimpasi foyer.

Langkah Kyoko terus terhenti apabila dia bertembung dengan seseorang. Lalu Kyoko mengurut-urut dahi nya yang terasa sakit, impak daripada pertembungan tadi. "Lain kali jalan tengok lah orang." Kyoko mendongak.

Tersentak Kyoko melihat orang yang berdiri di hadapan nya. Usami Akito. "Oi, kau dah bisu ke?" Kata Akito dengan nada suara yang tinggi. "Biadap betul orang ini." Bisik Kyoko dalam hati. "Maaf, saya tak sengaja tadi." Kyoko menundukkan kepalanya. Akito tersenyum sinis. "What the hell, dia ingat dia hebat sangat." Bisik Kyoko dalam hatinya lagi.

"Get out of my way." Kata Akito. Mendengar kata-kata Akito membuat kemarahan Kyoko semakin membuak-buak. Serta merta Kyoko menjeling Akito. Malah wajahnya pun telah berubah merah akibat terlalu marah. Seumur hidup Kyoko, ini lah kali pertama dia jumpa dengan orang yang begitu kurang ajar.

Sebaik saja mereka bertentang mata, Kyoko mula merasakan perasaan bila kali pertama dia berjumpa Akito. Pandangan sedih Akito. Mata Akito membulat lalu menolak Kyoko pada dinding dan mengenggam kuat bahu Kyoko.

"Kenapa kau selalu pandang aku dengan pandangan itu." Pekik Akito tanpa memperdulikan orang sekeliling sedang memandang mereka berdua. Kyoko cuba melepaskan diri daripada genggaman Akito namun dia tidak bermaya untuk melawan tenaga Akito yang begitu kuat.

Mahu tidak mahu, Kyoko terpaksa memberanikan diri dan memandang tepat pada mata Akito. Terpaku Kyoko melihat Akito. Cara dia memandang Kyoko penuh dengan kemarahan dan kebencian.

"Sebab aku rasa kau menyedihkan." Kata Kyoko dengan nada suara yang tinggi. Tidak mahu kalah pada Akito. Akito mendengus. "Hei perempuan! Kau rasa aku siapa? Aku Akito lah, aku ada segalanya. Kenapa pula aku menyedihkan.?" Balas Akito. "Kau nak tahu kenapa kau menyedihkan? Walaupun kami orang miskin tapi kami berani mengaku kelemahan kami dan bukan nya macam kau. Kau berlagak kuat di depan orang ramai tapi kau tak berani nak mengaku perasaan kau sendiri." Kata-kata Kyoko telah membuat Akito diam membisu.

Perlahan-lahan Akito melepaskan genggamannya  dari bahu Kyoko lalu berpaling dari Kyoko. "Baik kau jangan muncul di depan aku lagi." Kata Akito lalu pergi meninggalkan Kyoko. Kyoko sendiri tak sangka kata-kata itu boleh keluar dari mulutnya. Namun dia langsung tidak berasa menyesal.

Kyoko merenung ke luar tingkap sambil memikirkan kejadian pagi tadi. Dia telah lukakan hati Akito ke? "Lantak lah dia, siapa suruh dia biadap sangat." Kyoko bermonolog. Memikirkan kata-kata kesat Akito cukup membuat darah Kyoko mendidih.

"Kyoko, kalau kau nak pakai bilik mandi, pakai lah. Aku dah siap mandi." Mayu berjalan keluar dari bilik mandi sambil menggalas tuala di bahunya. "Hhmm..." Mata Kyoko masih tertumpu pada dunia luar. "Ada apa-apa yang berlaku ke hari ini? Aku tengok kau macam tak ada mood saja." Soal Mayu. Kyoko mendiamkan diri sebentar. "Aku jumpa dengan setan hari ini." Kata Kyoko. Suaranya begitu perlahan seakan-akan sedang berbisik. Namun Mayu masih dapat dengar apa yang dikatakan Kyoko.

No comments:

Post a Comment